sunnuntai 23. lokakuuta 2016

Halloween valmistelut

Tiistaina olin kuuden aikaan vapaa, mut halusin jäädä sit vielä lasten kanssa koristelee etupihaa Halloweenia varten. Hm oli ostanu kaikkee esim pimeessä loistavaa hämähäkinseittiä ja sit semmosen luurangon ja pikku hämähäkkejä. Sit meillä oli ennestään jo edellisiltä vuosilta leikki hautakiviä ja muita koristeita. Sit omenatilalta saatiin tosi paljo kurpitsoja! 
      Musta on tosi outoo, miten paljo täällä panostetaan Halloweeniin. Haluaisin tällasen tavan suomeenkii, koska tää on nii siistiä ja uutta mulle. Kaduilla ku kävelee ja kattelee ni näkee vaikka minkä näkösiä koristuksia ja melkein joka toisella ovella on vähintään kurpitsoja. Sit yhen elokuvateatterin yhteyteen oli avattu nyt sesonkiajaksi halloween kauppa, mistä saa asuja ja kaikkia tilpehöörejä. 
      Hm alotti lasten asujen kattelun jo ainaki kuukautta aikasemmin. Kaikilla lapsilla oli tarkat toiveet mitä ne haluaa olla. Jopa ykköselläkin oli vankka mielipide: dinosaurus. Tai no ensin se ois halunnu olla kaivuri, mut onneks saatiin selitettyä sille, et semmosia asuja ei välttämättä löydy niin helposti, et voitko keksiä jonku muun. Kakkonen halus olla tänä vuonna joku pelottava. Se ei oo ikinä nähny Star Wars elokuvia tai mitään muutakaan, mut silti se oli saanu jostain päähän, et se haluu olla Star Wars. No me yritettiin selittää, et se ei oo hahmo, että se on se koko sarjan nimi, jossa sit on monta eri hahmoo. Se sit näki sen kuvan niistä hahmoista ja päätti olla se valkonen ihme robottiukko. Vähän erilainen, ku viime vuonna se oli Frozenin Anna. Kolmonen ois halunnu olla burrito, siis mistä näitä ideoita sikiää BURRITO! No sille oli helpompi selittää kun ykköselle, et sellasia asuja ei vaan löydy niin nyt se haluu olla DJ. Nelonen on sit jonkulainen susi. 
       Kakkosen asu oli liian iso ja yks pv hm oli jo viemässä sitä ompelimolle pienennettäväks, mut mä sanoin, että antaa vaan sen puvun mulle että kyllä mää voin sen pienentää. Kahto taas suu auki :D Mulla meni vajaa tunti siinä kun sitä värkkäilin omassa huoneessa. Koneella ois tietty saanu nopeemmin ja vähän siistimmin, mutta hyvä siitä tuli! Piti vaan vähä selästä lyhentää, hihat ja lahkeet oli hyvän mittaset. Kiva oli muutenki olla avuksi!
      Mulla on Halloween viikonlopulle oikeestaa kaikki suunnitelmat jo tehty. Oon vapaa lauantain ja sunnuntaina oon vaa illasta töissä. Perjantaista en tiiä vielä, et monelta pääsen, mut lähen sit töiden jälkeen kaupungille. Ite Halloweenpäivä on sit maanantai ja hm jo sano, et oon sillonki vapaa. Meen silti varmaan lasten mukaan karkki vai kepponen -kierrokselle. Veikkaan et se on vähä niiku virpominen pääsiäisenä, mut tulee olemaan vaan tositositosi paljo enemmän lapsia. Hd on jo varotellu mua ja aiko kuulema ottaa vaan tuolin meidän ulko-oven eteen ja istua siinä, kun lapsia käy. Ei kuulema kerkee oveekaan laittaa kiinni, kun uus ryhmä lapsia on jo haluamassa karkkia. 
Hämähäkinseitit ensin

Kolmonen oli innokkain koristelija

Laitettiin ykkösen kanssa kurpitsat nätisti jonoon

Huomatkaa luuranko vasemmalla, siihen tulis valo jos laittais pistorasiaan :D 

Torstaina ykkösen jalkapallossa, piti lähtee 10min aiemmin ku alko vähä väsy iskee just koulun jälkeen..

Torstai-illan jugurtit ja kranaattiomenat! 

Terkuin Tuikku 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti