tiistai 25. elokuuta 2015

Mitä kautta au pairiksi?

Aika menee edelleen perhettä odotellessa ja sähköpostia tarkistellessa. Kuulin viikonloppuna, että yksi tuttu lähtee myös au pairiksi ja on löytäny perheen au pair worldista. Kävin sitten kyseisellä sivulla ja siellä oli valtavasti perheitä heti nähtävillä. Sivu on siis vain paikka missä hostit ja au pairit kohtaavat ja sopivat myöhemmin omat säännöt ja muut jutut. 
    Mä taas haen semmosen oman järjestön kautta au pairiksi. Se tarkottaa siis sitä, että järjestöllä on omat säännöt niin hosteille ja meille au paireillekin, ja että järjestölle maksetaan siitä, että he löytävät mulle sopivan perheen (myös lentoliput kuuluu tähän eli niitä ei sitten itse tarvii maksella). Järjestön kautta meneminen on turvallisempaa ja jossain tapauksissa halvempaa, mutta oman aikansa se kyllä ottaa kun huomioi esim munki tapauksessa sen, että mä aloin täyttää sitä profiilia jo maaliskuussa! 
     Nyt kun mitään ei tapahdu ja olen edelleen "tyhjän päällä" aloin oikeesti miettiä, että jos tätä odottelua jatkuu vielä pitkäänkii voisin alkaa harkita au pairiksi menemistä ilman järjestöä. Mun kaveri meni tän saman järjestön kautta, mihin minä oon nyt rekisteröityny, ja suositteli menemään sen kautta. Järjestö on tosi kiva ja sivut on helppokäyttöisiä + henkilökunta on kiva ja ystävällinen, mutta kun mitään ei tapahdu...kun miettii menemistä ilman järjestöä, tulee vaan mieleen, että ihminen se on siellä toisessa päässäkin skypeä tai missä ikinä sit juteltas mahdollisen hostin kanssa. Siinähän ois tosi helppo tutustua ja sopia ne omat säännöt ja palkat yms. Ja kun aina voi vaihtaa perhettä tai vaikkapa tulla kotiin, jos jotain ongelmia koituu. Ja monella, jotka hakee au pairia, on ollu aikasemminki au pair nii moni suosittelee niitten kanssa juttelua, että saa rehellisen kuvan siitä perheestä. 
     Älkää hätäilkö! Aion odottaa vielä muutaman viikon ja sitten alan vasta harkita tätä au pair worldia. Oma hommansa siinäkin sitten tietty ois, mutta ois kokoajan se varmuus kuitenki, että perhe mulle löytyy ja sit sais alkaa jo tehä kaikkee esim kaappien siivoomista ja kamojen viemistä kirpparille.
     Pikkuhiljaa alkaa mennä hermo tähän "maltti on valttia" -juttuun 😂

Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti