sunnuntai 9. elokuuta 2015

Skype selätetty

Juteltiin Chicagon perheen kanssa tänään ekaa kertaa Skypessä. Jännitti ihan kauheesti, mut sit muutaman minutin juttelun jälkeen alko jo sujua. Yhteys välillä pätki aika rajusti, mutta saatiin kuitenkii asiat selvitettyä. Olin tehny listan kysymyksiä ja tulostellu itelle lappusia, mitkä auttais sit siinä keskustelun aikana. 
       Juttelin perheen äidin kanssa ja mukana kävi myös pojat sanomassa moikat. Kaikki vaikutti ystävällisiltä ja kivoilta, mutta jotenki jäi kuitenki semmonen ajatus, että tämä perhe ei oo mun. Muutama sääntö oli vähän kummallinen ja eniten vaikuttaa se myöhäinen alotus. 
       Juteltiin noin tunti. Siinä kerkes puhua hyvin lasten luonteista ja harrastuksista. Säännöt ja autonkäyttömahdollisuudet tuli myös selväks. Saisin käyttää autoa myös vapaa-ajalla ja olla suunnilleen miten huvittaa kunhan vaan ilmotan ne hostille ja merkataan siihen kalenteriin etukäteen. Mulla ois paljon vapaa-aikaa tuolla, koska kaikki lapset käy koulua. Voisin myös tehä joskus ylitöitä, jos tarviisin jonkun tietyn päivän vapaaks. 
        
Tällasia kysymyksiä esitin perheelle:

Millanen asuinalue?
Lasten luonteet?
Pärjääkö lapset toistensa kanssa?
Voiko autoa käyttää vapaa-ajalla?
Erityistarpeita?
Onko lähistöllä muita au paireja?
Mitä työtehtäviini kuuluu?

Näiden lisäks mulla oli muita kysymyksiä, mitkä jo kysyin aikasemmin sähköpostilla. Perheiden kanssa on tärkeetä olla kiinnostunu nimenomaan lapsista ja niihin liittyvistä asioita, ettei kellekkään tule sellanen kuva, että sinne on lähdössä vaan lomailemaan ja että ymmärtää, mitä au pairina oleminen on. 
       Nyt on ehkä tähän mennessä pahin pelko selätetty, koska mun on tosi vaikee puhua englantia ja oon melko huono siinä. Tuli sellanen voittajafiilis ja et selviän kyllä mistä vaan nyt!

Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti