tiistai 20. heinäkuuta 2021

Ranch

Olin perjantaina töissä enää vaan vaille kuuteen, koska pilotti lähti pidemmille keikoille eikä tarvinnu enää mun apua. Se sopi mulle, koska olin saanu avec-kutsun ranch-juhliin, jotka järjestettiin lauantaina. Mulla oli siis perjantai-ilta aikaa ajella (matkaan meni noin neljä tuntia) paikan päälle ja lauantain sain pyhitettyä juhlimiselle. 

Juhlat pidettiin jossakin Etelä-Suomen saaristossa, jonne piti mennä veneellä. Teemana oli ranch ja teeman mukainen pukeutuminen oli pakollista. Oon aika innoissani kaikista teemajuhlista, joten tämäkin oli isosti mun mieleen varisinkin, kun asu oli mietitty lähestulkoon valmiiksi eikä siitä sen suuremmin tarvinnu huolehtia. 

Meitä nuorempia meni vähän ennen juhlien alkua paikan päälle auttamaan valmistelujen ja tarjoilujen kanssa. Päivä meni vauhdilla eteenpäin ja tilanteita riitti, kuvat puhukoon jälleen puolestaan!

Käytiin jo perjantai-iltana auttamassa
juhlien valmisteluissa eli lähinnä
testattiin, onko tarjoilupuoli kunnossa!

Ryhmärämä lähdössä ranchille.

Matka taittu veneellä. 

Oli aika kivaa, että jokainen oli panostanu
asuunsa kunnolla. Myös miljöö oli luonnostaan
ja hieman koristelujen myötä ranch-henkinen.

Mun homma oli ostaa paidat näihin
tiimiasuihin. Ne löyty mistäs muualta
kun Tuurin kyläkaupalta!

Mun olkihattu oli mummun
kätköistä ja siihen oli myös
mätsäävä laukku. Oli kiva ottaa
ne ekaa kertaa mun käyttöön.

Juhlissa oli tarjolla kunnon ruoka.
Paikalle oli tilattu kokki, joka teki
aika hyvät pöperöt! 

Keli oli myös todella hyvä. Ranch 
parhaimmillaan, kun sai olla ulkona!

Ilta sai kivan käänteen, kun käytiin
kattomassa yks keikka läheisellä
terassilla. Oli hauskaa ja vauhtia
ei puuttunu. Keikan jälkeen mentiin
takas ranchille jatkamaan iltaa. 

Mulle tollanen saaristo ja sen elämä on aika uus juttu, koska oon viettäny koko ikäni järvien ja lampien läheisyydessä. Meinaan esim sanoa kokoajan merta järveksi ja joudun usein keskittymään meri-sanaan ennen ku sanon mitään ääneen. Tuolla on myös aika siistiä se, että melkein kaikki tuntee tai ainakin tietää toisensa ja kaikille nostetaan kättä veneillessä. Mä tosin aina unohdan sen, mutta annettakoon anteeksi, kun oon vielä aika alottelija. Ruotsin kieli on myös hauska lisä, koska sitä kuulee melko paljon. Onneks ymmärrän kuitenkin jonkun verran niin en oo ihan täysin keskusteluiden ulkopuolella. 

Koska ilta venähti juhliessa melko myöhäks, nukuttiin sunnuntaina pitkään ja otettiin vielä päiväunet. Laitettiin paikat kuntoon mökillä ja sovittiin, että illalla mennään sit elokuviin. 

Käytiin porukalla kattoo F9! 

Kävin moikkaa maanantaina mun
kaveria Herttoniemessä. Etittiin myös
synttärilahja mun kummitytölle.

Sit illalla mentiin käymään saaristossa, tällä
kertaa lentäen. 

Tiistaina ajelin Joensuuhun
mun vanhalle kommuunille
moikkaa tyttöjä. Otettiin
meidän jo perinteeks muodostunu
kissapeliturnaus. Täällä nyt
ainakin pari päivää. 

Tän viikon oon tosiaan lomalla ja sit viimestään maanantaiaamuna ajelen takas Tuuriin. Siellä on enää ihan lyhkäsiä työputkia ja sit se jo loppuukin 4. elokuuta. Ens viikolla pääsen kavereiden häihin, joita oon tässä ootellu koko kesän. Niistä luvassa pidempi postaus ja sitä ennen päivittelyä kuvien muodossa ellei jotain yllättävää satu tässä viikon sisään. Elämä on jeeees!!

Terkuin Tuikku 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti