maanantai 5. heinäkuuta 2021

Pidennetty viikonloppu

Pääsin lähtee Tuurista vaille seiska. Olin noin ilta kympin aikaan Sonkajärvellä eli menin oikeestaan vaan suoraan sit nukkumaan. Torstaina oli ainut päivä pitkään aikaan, kun mun oli mahollista ottaa koronarokotus, joten varasin sen Kiuruvedelle, koska lähempänä ei ollu rokotusaikoja sille päivälle. Sonkajärveltä Kiuruvedelle on matkaa noin 45min per suunta, mutta näiden viimeaikaisten ajelujen jälkeen tuntu ihan, että naapurissa pistäytyis kylässä. Menin paikan päälle ja odottelin ensin hetken ulkona, koska olin ajoissa. Kun menin sisälle, hyvä että takapuoli ehti osua penkkiin, kun mun nimeä jo huudettiin. Itse toimitukseen meni noin 20 sekuntia eli oli aika vaivaton homma. Otin rokotteen vasempaan käteen viikonlopun lentopallopelejä ajatellen. Käsi oli vähän kankee sen loppupäivän, mutta ei vaivannu enää seuraavien päivien peleissä.

Startattiin kaverin kaa auto Sonkajärveltä Rovaniemelle 15.30. Pysähyttiin ekan kerran Kontiomäen Nesteellä, kun kaverin joukkue tuli sinne toisella kyydillä. Lupauduin ajaa loppumatkan, jotta tää kaveri pysty joukkuelaistensa kanssa irrottelee vähän. Matkaan kulu melko kauan, koska taukoja pidettiin irrottelusta johtuen aika usein. Meininki oli tosi hyvä ja vaikka en kyseiseen joukkueeseen kuulunukkaa, minut otettiin heti avosylin vastaan. Mulle opetettiin joukkueen omat ruutiinit ja käytänteet ja lähinki loppuiltaa (ja myös seuraavaa iltaa) heidän kanssa viettämään, kun autot oli saatu parkkiin. 

Riemu sai levätä, kun otettiin kaverin
auto käyttöön.

Sain matkalla kukkia<3 

Otettiin kaverin kaa Airbnb-kämppä
Rovaniemeltä peliviikonlopuks.

Ihan siisti ja ajo asiansa. 

Mun oman joukkueen pelit alko vasta 16.30 seuraavana päivänä ja hoksasin vasta menomatkalla, että oisin ehtiny myös vasta sillon pe lähtee ajelee. Toisaalta oisin jääny monta kokemusta köyhemmäks, jos en ois tullu jo torstaina, joten hyvä näin. Perjantaina voitettiin 2/3 peliä ja lauantaina kaikki pelit. En tuntenu omasta joukkueesta kun yhen entuudestaan, mutta peli luisti ihan hyvin siitä huolimatta. Ja onneks mulla oli tämä kaverin "varajoukkue", joiden pelejä kävin kattomassa aina kun ennätin. He anto mulle myös oman pelipaidan lainaan, kun oli jääny ylimääräseks sellaselta, joka ei päässykkää tulemaan. 

Me oltiin Leenat.

Ekan päivän pelit. Yritystä löyty ja 
hauskaaki oli.

Ekan kerran elämässä sain
olla Pasi. Melko siisti juttu!

Pelien välissä oli aikaa hengähtää
ulkona. Meidän pelit pelattiin
Ounasrinteen koululla.

Kultavaskooli on tosiaan aika rentomielinen lentopalloturnaus, jossa päämääränä ei oo voittaa vaan lähinnä pitää hauskaa. Tää oli eka kerta, kun osallistuin kyseiseen turnaukseen, mutta ei varmasti jääny viimeseks. Haikein mielin lähdettiin kaverin kanssa jo lauantaina pois, kun muut jäi vielä pitämään hauskaa ja pelaamaan sunnuntaiks. Kaverin piti päästä lapsensa syntymäpäiville ja minun pakkaamaan ja näkemään kummityttöä (ja rauhottumaan hetkeks omaan sänkyyn). Oltiin vasta puol yhden aikaan la-su yönä kotona ja nukuinki seuraavana päivänä klo 11 asti. 

Lauantain pelilook

Matkoilla nähtiin paljon poroja.

Oltiin sovittu mummun kanssa, että menen 12 syömään hänen luo. Meillä on tällanen tapa syntyny ja ollu itseasiassa jo melko pitkään käytössä. Mä menen ja tulen aika paljon, mutta pyrin kuitenki aina löytämään pienen kolon, että nään sukulaisia ja kavereita. Syönnin ja pienen turinoinnin jälkeen lähin viettämään rantapäivää kummitytön/tätitettävän ja hänen äitinsä kanssa Älänteelle. Sinnekki matkaa oli vajaa tunti autolla, mutta ei tuottanu ongelmia varsinki ku sain olla välillä vänkärin paikalla. Viihdyttiin monta tuntia. Oli niin ihana napostella, ottaa aurinkoo, uida ja pelata muistipeliä siinä kaikessa rauhassa. Ihan tervetullut välipäivä ennen töihin lähtöä. 

Mummun luona tarjolla oli lihamureketta,
uusia perunoita ja sipulikastiketta. Ehkä
kesän yks lempparisetti!

Ranta oli ihana, ku hiekka oli niin 
pehmeetä ja pienemmän kanssa
helppo, kun oli niin matalaa.

Tänään ajelin aamusta takas Tuuriin. Oon ollu tässä yksin nyt muutaman tunnin, koska kopteri lähti pidemmälle reissulle ja tulee takas vasta vaille kolme. Tänään on ehkä kuumin päivä tähän asti ja ootan jo iltapulahusta ja suihkua päivän päätteeks. Tää tulee olemaan nyt mun pisin työputki tähän mennessä, mutta oon aika innoissani, koska saa jopa kaheks viikoks asetuttua ja käytyä salilla tasasesti. Ajattelin jopa tyhjentää mun laukut mun huoneen kaappeihin kun meen illalla kämpille. Koitan, jos sillä sais entistä kotosamman olon, kun huone on siisti eikä vaatteet pyöri ympäriinsä!

Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti