keskiviikko 23. maaliskuuta 2016

Ekat vierailijat

Mun ekat suomivieraat tuli 14. pv maanantaina neljän jälkeen. Ne ajo ensin hotellille taksilla, joten menin sinne oottamaan. Ne tulikii sit pian ja tietysti rupesin itkemään ku näin mun poikaystävän yli kolmen kuukauden jälkeen. Oli kyllä outo tunne! Muut vieraat kirjautu sisään hotelliin ja sen jälkeen lähin ajeluttaa heitä autolla siellä sun täällä ja sit käytin ruokakaupassa. Eka päivä oli tosi lyhyt ja ei tehty oikeen mitään sen kummallisempaa. 
     Seuraavat päivät meni kans tosi nopeesti. Meillä oli suunnitelma, et käytäs joka aamu pelaamassa tennistä tuossa mun lähikentällä, mut se onnistu vaan kolmena aamuna. Just sillo sen kentän piti mennä remonttiin ja se oli sit sulettuna loppuviikon. Ei annettu sen häiritä, vaan keksittiin sit muuta tekemistä. 
       Joka päivä käytiin jossain koko porukalla. En millään muista missä järjestyksessä tehtiin mitäkin, mutta käytiin ainaki näissä paikoissa: Pier 39, Ocean Beach, Twin Peaks, Golden Gate (yöllä ja päivällä), Muir Woods ja sit keskusta. Shoppailtiinki aika paljo ja sit vaan istuskeltiin ja syötiin ja juotiin. Yks päivä oli tosi kiva ku otettiin vaa aurinkoo nurmella ja juotiin yhtet oluet/smirnoffit. Käytin autoo kaikkina muina päivinä paitsi tuona pussikaljapäivänä. Auto oli kyllä tarpeen esim ku mentiin noin puolen tunnin ajomatkan päähän semmoseen punapuu metsään ja sit muutenki se oli tosi kätevä kun sain ottaa lasten istuimet pois, joten tiesin, että kukaan muu ei voi käyttää sitä sillä viikolla. 
      Sain tuona kyseisenä viikkona ensimmäisen sakon täällä. Mun bussikortti oli tyhjä ja kun tarkastaja tuli, se kirjotti mulle 112$ sakon. Ne kuitenki sano, että voin koittaa kirjottaa sinne keskukseen tms. että ne peruis sen sakon, koska oon suomesta ja en tienny tuommosesta. Mun hm aiko auttaa mua kirjottaa sen kirjeen. Jospa ei tarviis maksaa sitä, ku ois se kuitenki mun yli puolen viikon palkka!! No muistetaampahan tuoki viikko nyt paremmin, ku jotain tuommosta sattu. 
      Sunnuntaina eli päivää ennen niiden lähtöä järjestettiin mun luona ruokailu koko porukalle. Siihen osallistu siis kaikki paitsi nelonen, koska se oli laskettelu reissulla. Osaa jännitti tulla meille kielitaidon ja ihan vieraiden ihmisten vuoks, mut hyvin se meni lopulta. Mun hostit tykkäs kaikista ja vierailu kestikii melkein kolme tuntia. Hm kokkas mureketta ja kasviksia ja jotaki peruna juttuja. Mun hm oli yllättyny, kun vieraat saapu ajallaan, koska täällähän on tyyli olla ainaki 20min myöhässä. Myös se, että kaikki otti kengät pois hämmästytti. Tuotiinpahan vähän suomalaista kulttuuria tähänki maahan. 
         
Pier 39= Semmonen turisti alue, josta lähtee erilaisia kiertoajeluja. Siellä on myös jotain nähtävää mm. vanhat sotalaivat ja sit semmoset hylkeen näköset elukat ottamassa aurinkoo laiturilla. Tällä alueella on paljo ravintoloita ja turistikrääsäkauppoja. 

Ocean Beach= Tosi iso hiekkaranta, jossa käyn sillon tällön pelaa lentopalloo. 

Twin Peaks= Korkee vuori, josta näkee koko San Franciscon. Tänne pääsee onneks autolla, joten kiipeemiseltä vältyttiin. En ollu itekkää käyny täällä ennen ni oli ihan mukava tietää, että tuommonenki paikka on olemassa.

Golden Gate= Varmaan kaikki jo tietääki, että se on se mun vieressä oleva punanen silta :D

Muir Woods= Punapuu metsä, jossa kävelyreittejä ja matkamuistomyymälä. Ei mitenkää ihmeellinen, mutta oli ihan kiva nähä ne puut ku ne oli niin valtavia. Lippu makso 10$ ja oli ihan käymisen arvonen. Täälläkää en ollu ennen käyny.

Sit vielä Alcatraziin ois halunnu mun poikaystävä ja sen enon vaimo, mutta liput oli jo myyty loppuun. Pitääkin alkaa varailla lippuja jo mun seuraaville vierailijoille. 

Viikko meni kyl nopeesti niiku sanottu ja säätkin suosi. Vaan loppuviikosta sateli vähä, mut se ei haitannu. Rahaa meni ja painoo tuli :D Pari päivää niiden lähdön jälkeen olin vähä maassa, mut pikkuhiljaa paluu arkeen ja sit alkaa helpottaa!
Sain tulaiseks tämmöset legginssit, IHANAT


Tennistä

 
Eka bussimatka 



Terdellä 

Kaljat piti pitää piilossa ihan ku elokuvissa. Myyjä anto paperipussit mukaan. 


Oli kyllä isoja puita

Näkymät oli hienot!

Ajettiin myös tämmönen Lombard Street alas. Se on siis tosi jyrkkä ja mutkikas.

Twin Peaks


     
Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti