perjantai 11. maaliskuuta 2016

Enää kolme päiväää!!!

Tulin vaa tänne kertoilemaan juttuja, koska oon ilta 11 asti töissä ja lapset on jo nukkumassa niin tässä on sopivasti aikaa. Ja ens viikolla en varmaan kirjota ollenkaan, koska mun vieraat on sillon täällä. Lupaan, että sen jälkeen kerron tänne mitä tehtiin ja missä käytiin. 
      Tää viikko meni sit lopulta yllättävän nopeesti, vaikka oonki oottanu maanantaita ku kuuta nousevaa. Suunnittelin vielä itelle menon lauantaille, että viikonoppukin menis mahollisimman nopeeta. Ollaan siis menossa yhen uuden Suomalaisen tytön kanssa mun toisen Suomikamun luo Orindaan. Sinne ajaa autolla reilu tunti. Saadaan jäädä yöks sinne ja se kuulema aikoo viedä meidät johonki toogabileisiin. Piti ihan netistä googlettaa, että mikä se semmonen tooga on. Muistelin vaan, että se liittyy jotenki uskontoon. Se kamu, jonka luo ollaan nyt menossa, vietti yhen viikonlopun täällä mun luona ni nyt on mun vuoro mennä sit sen luo. Ja ihan mukava taas tälleen suomiporukalla ni voi puhua ihan vapaasti omaa äidinkieltä. 
      Ykkönen on alkanu olla kauheen ärsyttävä. Ne on oikeestaan vaihtanu rooleja kakkosen kanssa. Kakkonen on suurimmaks osaks ollu nyt kiva ja tosi hyvällä päällä, mut ykkönen vaan itkeskelee ja ärsyttävintä on, aina kun se syö, se heittää ja sylkee ruokaa lattialle. Oon yrittäny sen kanssa vaikka mitä. Oon kieltäny, oon ottanu ruuan pois, oon sanonu ettei saa jälkkäriä, oon kieltäny kovemmalla äänensävyllä, oon laittanu jäähylle, mutta EI. Joka kerta teen noi samat ja kerron aina miks tulee rangaistus: koska heität ja sylet ruokaa lattialle, nyt istut siinä vähän aikaa. Tai nyt sinä et saa jäätelöö, koska sylet ruokaa ja kakkonen saa jäätelöö koska se ei tee niin. Kyllä tiiän, että se on vielä niin pieni, että eihän se muista välttämättä, mutta kyllähän sen jo näkee, että tahallaan se sen tekee. Tuntuu, että vaikka mitä yrittäisin ni menee hukkaan, koska sit noi hostit tekee ihan erilailla. Yks päivä kun ykkönen alko heittää ruokaa hm meni ja anto sille jugurttia jääkaapista, kun ajatteli, ettei ykkönen tykkää nyt siitä kyseisestä ruuasta...Apua antakaa vinkkejä? Ite tekisin niin, että ottaisin ruuan pois ja syöttäisin sen sit vasta ku on oikeesti nälkä, mut aina joku tulee siihen väliin sotkemaan ja antamaan jotain parempaa ruokaa tilalle.
        Ihana oli kun äsken selitin kakkoselle, että mun poikaystävä tulee ens viikolla, että sillon en voi leikkiä sun kanssa. Ni se otti hirmu suru ilmeen, että miks et leiki mun kanssa. En ees yrittäny selittää, että se on mun loma viikko, vaan sanoin, että mun pittää leikkiä sillon mun poikaystävän ja sen perheen kanssa. Niin kakkonen sano, että sillä tulee hirvee ikävä mua. Onneks se rauhottu, ku sanoin, että nähdään me silti joka päivä, koska asun edelleen täällä ja voidaan aina jutella sillon tällön. Se ei oikee tiedä mitä se ajattelee siitä, että mun poikaystävä tulee tänne. Yks päivä skypeteltiin ja kakkonenki oli siinä ja vaikka kuinka yritin selittää, että voit puhua sille englantia, että kyllä se ymmärtää niin silti halus yrittää puhua suomea eli se teki semmosta mölinää vaan. 
        Ainii mun polaroid kamera tuli eilen sopivasti ykkösen 2v synttäreille. Ne kuvat on semmosia söpöjä pankkikortin kokosia. Ei se laatu oo mitenkää kehuttava, mut kyllä niistä selvän saa ja kiva muisto jää. Aion ottaa sen kameran sit sinne Orindaan mukaan. Mulla ei oo nyt vielä kuvia siitä kamerasta tai niistä kuvista, mutta yritän muistaa ottaa. Se kamera on tietysti keltanen niiku vähitellen alkaa olla kaikki muutkin tavarat. Sanoin jo Tuulille, että pitää ottaa pieni tauko tuosta keltasesta, ku sitä on mulla nyt ihan joka puolella. 
      Nyt on hirmu myrsky. Sataa ja tuulee ihan hulluna. Huomenna on LCC tapaaminen jossakin kahvilassa. Meidän piti aluks mennä St Patricks Dayn paraatiin, mutta on luvannu nii kovaa sadetta, että kaikki taitaa jättää sen väliin. Onneks ainaki sääennusteen mukaan ens viikko pitäs olla aika aurinkoinen. Ois tylsää vierailijoiden kannalta, jos kokoajan vaan satais niiku nyt on tehny pari viikkoo. Kuulostaa hassulta ku paikalliset tällä aina sanoo, että ompa hyvä kun sataa, että me tarvitaan tätä. Tarkottaavat sitä kun California on yleisesti ottaen aika kuiva. 
       Ainii sanoinkos siitä, että se hammaslääkäri makso 250$. Ois voinu olla enemmän, mutta kyllä se silti ärsytti, kun tuosta noin vaan menee yli viikon palkka. Ja outoo oli muutenki siellä hammaslääkärissä, kun hirveesti meni aikaa siihen ku yksin vaan makoilin siinä tuolilla. Se hoitaja aina lähti jonnekki, en tiiä hoitiko se tyyliin kahta asiakasta samaan aikaan, toivottavasti ei ainakaa samoilla hanskoilla, HYI! Otin vaan väliaikasen paikan, kun se lopullinen ois ollu sit 455$. Ne kun ehotti sitä ja vähä sillee vinkkasitvat, että en tiiä pääsisitkö suomessa sen halvemmalla tästä, että paljokohan siellä lie maksaa. Sanoin suoraan, että tämä maksais siellä  parikymppiä, että mielummin otan sen väliaikasen vaan. Olivat sit hiljaa ja ihmettelivät. En jaksanu rueta selittää julkisesta terveydenhuollosta sen enempää. No toivotaan että tää väliaikanen pysyy nyt kotiin asti, ainaki se on nyt hoidettu ettei enää koske. 
Tän viikon aikataulu näytti tältä 

Innostuttiin snapchatista 

Tää on kakkosen lemppari 

Tätä se vähä pelkäs, hyvin saa ajan kulumaan ku vähä pelleilee :D 
   Sunnuntaina oli sunnitelmissa siivota auto ja ottaa lastenistuimet viikoks pois Volvosta. Sillon tulee myös ykkösen synttärivieraita ja täällä on isot kekkerit. Maanantaina teen vielä muutaman tunnin töitä ennen ku mun vieraat tulee.     

Terkuin Tuikku 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti