tiistai 9. marraskuuta 2021

Viikonlopun kuulumisia

Tulin vaan kertomaan, mitä kaikkee mun viikonloppuun sisälty, koska se oli jälleen kerran aika monipuolinen. Perjantaina oli tarkotus mennä Haikon kylpylään ja syömään, mut suunnitelmiin tuli melko nopea muutos ja meninkin lopulta mun yläaste- ja lukioaikaista kaveria moikkaa Espooseen. Juotiin teetä, juteltiin ja pelattiin eri pelejä eli tää ilta oli melko chilli. Oli myös kiva, että tää näkeminen onnistu tosi lyhyellä varotusajalla ja vieläpä perjantai-iltana. Vois luulla, että oltas jo aikuisia.

Yks peleistä oli tällanen murhamysteeripeli,
jossa toinen tietää vastauksen ja toinen esittää
kysymyksiä joihin voi vaan vastata kyllä tai ei.
Pelaaja, näiden kysymysten avulla, selvittää
kyseisen kuolematapauksen. Selvisin kuulema
hyvin!

Pelejä oli paljon, mutta meidän tapauksessa
pelaamista vähän rajotti se, että meitä oli
vaan kaks.

Ihan uus tuttavuus oli tällanen The Mind -peli,
jota on tosi vaikee selittää. Tässä pelattiin
yhteen hiileen ja pyrittiin ilman eleitä ja
kommunikointia laittamaan saadut numerot
järjestyksessä pienimmästä isoimpaan pöydälle.
Meni ehdottomasti ostoslistalle! 

Lauantaina opiskelin vähän ja illalla mentiin Espooseen kavereiden luo iltaa viettää. Käytiin paikallisessa kebab-paikassa ja käytiin myös pubissa laulamassa karaokee ja pelaamassa biljardia. Kyseisessä pubissa tarkastettiin muuten koronapassit, minkä sain pienellä avustuksella ladattua kätevästi mun kelloon. Kuvia ei hirveesti tullu otettua, mutta laululistalla oli mm. Hetki lyö, Kun kuuntelen Tomppaa ja Ihmisten edessä. Tultiin puolen yön aikaan takas Kirkkonummelle, oli aika rauhallinen ilta.

Kellosta kun painaa sivupainiketta pari
kertaa, aukee sellanen QR-koodi, jonka
baarimikko omalla laitteellaan luki ja
that's it. Helppo homma!

Sunnuntaina oli karting-päivä! Yks meidän kaveri oli varannu tunnin yksityisvuoron hintaan 1000€. Meitä oli 15 henkilöö eli jokainen makso 66€, ei paha mun mielestä, koska ajamista tuli ihan riittävästi. Olin vähän jännittyny ennen ajoja, koska olin ainut tyttö tästä 15 hengen porukasta. Olin kutsunu yhen mun kaverin mukaan ja mulle riitti, että hän ei voita ja että mä en oo viimenen. Parhaimmillaan olin sijalla 11 ja huonommillaan sijalla 14, joten lähin kotiin ihan tyytyväisenä. Tää mun kaveri tais olla kahdeksas, joten sekin toive toteutu. 

Seuraavina päivinä on nyt ollu kyllä hartiat ja kädet hieman jumissa, mutta vaan hyvällä tavalla. Kropasta löyty ihan uusia lihaksia. Ajettiin ensin aika-ajot ja sen jälkeen käänteisessä järjestyksessä pari kisaa, jossa voittaja oli ekana maaliin tuleva. Meno oli aika hurjaa, koska kaikki kuskit oli kuitenkin jonku tasosia. Muutaman kerran pyörähdin (en katon kautta) ympäri, jonka aikana moni pääs mun ohi. Ohittaminen oli selvästi vaikeinta mulle, koska siinä pitää olla melko röyhkee, eikä sellanen oo yhtään mun juttu. 

Ajopaikkana oli kartinclub Helsinki.

Lähdöt tehtiin ihan oikeeoppisesti omilta
paikoilta. 

Naisten pukkarissa oli väljää.

SIELLÄ

Toinen syy tälle postaukselle on vielä pieni ilmotusluontonen asia seuraavaa kuuta ajatellen:

Varattiin matka Thaimaahan mun serkun Liian
kanssa ajalle 3-11.12. Vitsi oon innoissani!

Rakastan matkustelua ja on ollu aika omituista olla vaan Suomessa viimeset pari vuotta. En enää pitkään aikaan oo harrastanu tällasia pakettimatkoja, mutta nyt päädyin selailemaan reissuja eri matkatoimistojen nettisivuilta. Rantapallon sivuilla tuli vastaan ihan ohittamaton tarjous: 7vrk Thaimaan Phuketissa, lennot ruokailuineen, hotelli, aamiaiset, lentokenttäkuljetus ja matkatavarat hintaan 565€. 

Kysyin ensin mun äitiä mukaan, mutta hän ei vielä uskaltanu lähteä. Aikasemmin olin kysyny mun veljen tyttöystävää, josko lähettäis jonnekkin, mutta hänkään ei innostunu. Rupesin miettimään, että kuka ylipäänsä voi reissata nyt eli opiskelee etänä tai jolla on sellanen työ, missä voi toivoo lomia näin lyhyellä varotusajalla. Lopulta mun serkku ilmotti, et aikoo heti maanantaina laittaa lomatoiveen menemään. Se varmistu tänään ja varattiin matka samantien. JEE

Thaimaahan pitää tehdä aika paljon erilaisia valmisteluja koronan takia, mutta on tässä reilu 20 päivää vielä aikaa. Pitää olla kaks rokotusta, negatiivinen koronatulos 72h sisällä lähdöstä, paikallinen koronavilkku sovellus ja ties mitä muuta. Aurinkomatkojen sivulla oli onneks listattu nää asiat melko selkeesti eli eiku vaan yks asia kerrallaan työn alle. Koronan vuoks tällanen pakettimatkailu on nyt helpompaa, kun on kuitenki joku kertomassa, mitä kohdemaassa vaaditaan. Aion kyllä palata jossain vaiheessa sitten mun vanhaan matkustustyyliin, missä varaan lennot ja majotuksen erikseen ja jossa reissaan myös kohdemaan sisällä hieman. 

Ehkä parasta tässä kuitenki on se, että reissua ei tarvii juurikaan oottaa. Näin malttamattomalle ihmiselle äkkilähdöt on ku lottovoitto.

Nyt lähen kattoo kaverin joukkuevoimistelun koe-esitystä Espooseen.

Kivaa loppuviikkoa just sulle!

Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti