tiistai 30. marraskuuta 2021

Tuparit ja synttärit

Viimesen viikon sisään on mahtunu melko paljon taas kaikkea. Tiistaina ajelin Kirkkonummelle ja matkalla pysähdyin Mikkelissä kaverin luona syömässä, ja halusin nähdä myös miten hänen uus koira on kasvanu. Oli ihan kivaa vaihtelua, ettei ajakaan vaan yhellä nopeella pysähdyksellä vaan matka selkeesti katkee pariks tunniks keskeltä kahtia. Näin aika tuntu menevän huomattavasti nopeemmin myös loppupäästä, kun lähti ns. uudestaan tien päälle. Pysähys Mikkelissä oli melko nopee, koska olin luvannu toimittaa mun vanhat talvirenkaat Espooseen klo 21.00 ja olin Mikkelissä vasta neljän viiden aikaan. 

Tää oli niin villillä päällä, että ehdin
saada siitä tällasen aika mitään
sanomattoman kuvan. Hän on Paci
ceellä.

Perillä Espoossa löysin kohteen hyvin ja sain renkaista pyydetyn hinnan. Olin kyl tosi tyytyväinen, kun kauppa hoitu näin helposti. Renkaat laitettiin myyntiin tosi hyvään aikaan, koska just maikkarille tuli samana iltana uutinen, että eteläänkin saadaan lumipeite. 

Keskiviikkona opiskelun lisäks tein ekaa kertaa elämässä hirviburgereita, kun pakkasia piti tyhjentää uusien lihojen tieltä. Burgerit oli ihan hyviä eteenkin seuraavana päivänä lämmitettynä. Käytin tätä ohjetta: https://reseptitaivas.fi/reseptit/hirviburgeri/

Torstaina ei tapahtunu muistaakseni mitään erikoista, mut perjantai onkin sitten ihan kertomisen arvonen, koska mun kavereilla oli tuparit Helsingissä. Menin sinne viiden aikoihin ja jäin myös yöks. Tupareiden teemana oli biisin nimi eli kaikkien tuli valita joku biisi ja pukeutua sen mukaan. Mun biisi oli MARIMEKKO eli pukeuduin Marimekon vaatteisiin päästä varpaisiin. Illan aikana muiden biisejä (asuja) piti arvailla ja kirjottaa lapulle ylös. Ihmisille sai esittää kysymyksiä heidän asuista, mutta ite ei saanu antaa vinkkiä ellei joku kysyny. Koska suurin osa oli toisille vieraita näissä tupareissa, tää teema toi vieraat yhteen ihan eri tavalla, mikä oli tietty hyvä asia. Tapani mukaan melko kilpailuhenkisenä en hirveesti ujostellu ja esitin koko illan erilaisia kysymyksiä ihmisille heidän biiseistään, mikä lopulta kannatti, koska VOITIN. Lopussa tosiaan tulokset paljastettiin. Palkinnon sai se, joka arvas eniten biisejä/asuja ja se, jonka asu tiedettiin useiten. Jatkettiin iltaa aamun pikkutunneille asti. Käytiin myös keskustassa kahtomassa pienemmällä porukalla menoa ja oli tosi hauskaa!

Hattu ja paita on mun mummun vanhoja,
molemmat Marimekkoa. Housut tilasin
Stadiumilta ja sukat on Iisalmen Marituulista. 

Lauantaina kateltii leffaa heräämisen jälkeen ja ajelin sit takas Kirkkonummelle neljän aikaan. Illaks oli sovittu leffailta kavereiden luona ja mulla oli lupa syödä herkkuja, koska sovittiin mun karkkilakkokaverin kanssa tällanen huijausilta molemmille. Vedin kunnon herkkuöverit ja sillä taas jaksaa jouluun asti! Katottiin Netflixistä Red Notice, mikä oli ihan ok tollaseen isomman porukan leffailtaan. 

Sunnuntaina iltapäivästä mun käskettiin pakata uikkarit ja yökamat ja lähettii ajelee. Olin aika innoissani, koska mut on yllätetty tällee tosi harvoin. Pakatuista asioista pysty päättelee jo jotain, mutta olin silti tosi neutraalein mielin, etten pety, jos käydäänkin vaan esimerkiks uimahallissa. Lopulta löysin itteni Flamingon parkkihallista. Meille oli varattu huone kyseisestä hotellista johon kuulu myös kylypyläpaketti, joten nopeen syönnin jälkeen päästiin suoraa vaihtaa uikkareita. En ollu ennen käyny Flamingossa ja paikka osottautu tosi kivaks. Kylpyläpuolella oli erikseen aikuisten spa-osasto, jossa viihdyttiin sulkemiseen asti. Siel oli monta erilaista saunaa ja muutama erilainen allas. Drinkkejä sai ostaa allasbaarista ja ottaa mukaansa minne tahansa aikuisten osastoa. Jossain vaiheessa, kun tajusin, että koska jäädään myös yöks, meille kuuluu HOTELLIAAMUPALA. Hävettää tunnustaa, mutta taisin olla siitä ehkä eniten innoissani.

Laukku pakattuna ja jos totta puhutaan,
mua ihan jännitti!

Tästä voi päätellä olinko tyytyväinen
mun synttäriyllätykseen.

Aikuisten kylpylään. 

Elokuvaa hotellin lakanoissa. Nautin.

Huone oli 7. kerroksessa

Aamupalan jälkeen tultiin takas 
Kirkkonummelle ja alettiin leipoo
mun synttäreitä varten.

Olin varannu Triplan Surfhousesta mun synttäreille tunnin surffiaikaa ja pari tuntii saunaa. Niitä ennen syötiin kakkua ja hengailtiin hetki. Surffaus meni tosi hyvin ja kaikki (16) ylitti itsensä! Pahemmilta vahingoilta vältyttiin ja jokaiselle jäi varmaan hyvä muisto loppu elämäks, kun pääs tekee jotain vähän erilaista. Yksityinen surffitunti oli siitä kiva, että oltiin kaikki yhtä ja samaa porukkaa, joten kaikki kannusti toisiaan ja meininki oli hyvä. Myös surffipaikan henkilökunta kehu meidän tekemistä ja tsemppaamista. 

Tarjoilu sisälsi mokkapaloja, korvapuusteja
mangojuustokakkua, daim-kakkua ja ruissipsejä
tuorejuustolla.

Suosittelen tätä lajia kokeiluun kaikille!
On kyl niin hauskaa ja motivoivaa,
kun joka kerralla oppii vähän lisää.

Nyt kaiken tän jälkeen on vähän tyhjä olo. On ollu niin kivaa ja seuraavat synttärit on vasta vuoden päästä. En oo vielä sisäistäny et kolmen päivän päästä lähen Thaimaahan, joten eiköhän se olo pikkuhiljaa muutu, kun sisäistän asian. Saa nähdä, millanen netti siellä on, että voisinko kirjotella blogiin vaikka joka päivä vähän vai vasta koko reissun jälkeen yhen isomman tekstin. 

Äsken sain päätökseen kurssin nimeltä monialainen opettajuus ja parin tunnin päästä alkaa virkamiesoikeuden 4h kestävä tentti. Niiden jälkeen pystyn sit enemmän alkaa keskittyy graduun, mikä on ihan tervetullutta tässä vaiheessa. 

Kivaa loppuviikkoa!

Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti