sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Liikkumisen ilo

Oon niin ilonen siitä, että mulla on niin hyvät urheilu mahollisuudet täällä. Tällä perheellä on jäsenyys semmoselle ku Jewish Community Center, ja koska oon nyt perheenjäsen saan minäkin käydä siellä samaan hintaan (Ainut mitä pitää maksaa on bussimatkat n. 2€ suuntaansa.) Siellä on ihan kaikkee urheiluun liittyvää plus sitten erilaisia kerhoja myös lapsille. Mä käyn siellä ainaki kahesti viikossa kuntosalilla. Se sali on iso ja erilaisia laitteita riittää kaikille. Paikat on tosi puhtaita ja ihmiset ystävällisiä. Tältä JCC:ltä löytyy myös uima-altaita ja sit on mahollisuus osallistua myös semmosille ryhmäliikunta tunneille. Löysin sieltä itelle myös mahollisen lentopallojoukkueen, mutta en oo saanu vastausta vielä, et saanko liittyä siihen, koska se on enemmän tarkotettu paikallisille college tytöille. Tää paikka on tosi tarkoin vartioitu. Jos tulet autolla, sulta tarkistetaan peräkontti ja kun meet salille, reppu pitää jättää kaappiin ilmeisesti sen takia, ettei siinä voi kantaa mitään vaarallista yleisiin tiloihin. 
       Samasessa paikassa on myös hiphop tanssia tiistai-iltasin. Oon nyt kerran käyny ja olin niin surkee, että aion mennä toisenki kerran, koska haluan oppia sitä! Siellä on semmonen mukava n. kaheksan hengen porukka ni pystyy rennosti ottamaan ja tekemään virheitä. Opettaja voi myös henkilökohtasesti neuvoo kaikkia, koska meitä on nii vähä. Neuvominen on kyllä mulle ihan tarpeen :D Selitinki sillä ekalla kerralla sille vetäjälle, että kasvoin teini-iässä niin nopeesti, että mun kroppa on edelleen 14v, mutta mieli on 20v. Hän aiko kuulema tehä musta kokonaan naisen tämän vuoden aikana, jippii! 
        Sen saksalaisen kanssa tosiaan käyn salilla vähintään pari kertaa viikossa. Se on niin ilonen ku sillä on salikaveri ja ku se ei oikee koskaan tiedä mitä tehä, niin on mielissään myös siitä, et voi tehä vaan mun perässä. Mua se ei haittaa, on vaan niin kiva, että on kaveri jonka kaa jutella ja samalla voi urheilla. Ihan parasta tässä paikassa on kuitenki se, että sieltä löytyy sauna ja vieläpä ihan hyvä semmonen. Sovittiin, et käydään saunassa kerran viikossa aina treenin jälkeen. Sinne ei tarvii tuoda mitään muuta ku vaihtovaatteet, koska sieltä löytyy kaikki pyyhkeistä pumpulipuikkoihin. Se sauna on niin ihanan rentouttava ja sit ku saa vähän ees suomalaisuutta tän kaiken keskelle ni mieli lepää. Yks kerta vaan siellä saunassa makas joku nainen ja ku juttelin tän mun kaverin kanssa niin se sano, et olkaa hiljaa ja näytti sormella oikee et "shh". Tän saunan säännöissä luki, et siellä tulis olla hiljaa. Niin oudolta tuntu ku Suomessa kuitenki sauna on se paikka missä kerrotaan kaikki kuumimmat juorut ja turistaan niitä näitä. No oltiin me sit hiljaa. Seuraavalla kerralla menin ite sinne niin myöhään illalla et sain saunoo ihan yksin ja laulaa suomilauluja ja heittää löylyä niin paljo, että tuntu kotosalta. 
          Oon käyny myös urheilee ihan vaan ulkona itekseen. On niin ihana esim kävellä tuohon läheiselle rannalle ja kävellä sitä pitkin, ku kokoajan näkyy Golden Gate. Nyt oon alkanu jo tottua siihen, et asun ihan sen vieressä. Käyn myös pelaa tennistä sen mun suomikamun kaa. Ostettiin halvimmat maholliset tennismailat ja ollaan nyt kerran käyty kokeilee. Hostäiti sano et mentiin  väärälle kentälle, et se on kuulema huono. Niin se kyllä oliki koska lapsia pyöri jaloissa kokoajan. Seuraavan kerran mennään paremmille kentille ni jospa sit ois vähä kivempi pelata. Ei tosiaan tän työn lisäks tarvii yhtään lasta pyörimään jalkoihin vapaa-ajalla. Sovittiin, et yritetään käydä ainaki kerran viikossa. Nyt vaan on tämmönen sadekausi ni saa nähä miten onnistuu.  
         Nyt ku urheilen aika paljo, on "joutunu" ostaa lisää urheiluvaatteita, koska tänne tullessa mulla oli vaan yks treenipaita ja yhet treenihousut. Täältä ostin muut jutut. Onneks nyt kun mulla on kaikki mitä tarviin, urheilu on melkein ilmasta mulle, joten on vaan kiva ottaa ja lähtee jos huvittaa. Osa au paireista, joutuu maksaa aika paljo kuussa esim just kuntosalista, jos haluaavat käydä. Seki on yks syy miks au pairit lihoo täällä, kun ei tällä palkalla mitään kalliita salimaksuja pysty maksamaan. Mulla on käyny nyt liianki hyvä tuuri oikeestaan ihan kaiken kanssa! 

       
Löysin ihan huipun treenipaidan itelle<3

Uudet tennismailat

 

Oon ihan huomaamattani ostanu kaiken pinkkinä, kynästä tennismailaan :D



Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti