torstai 25. helmikuuta 2016

Sää

Tänne tullessa olin saanu tästä säästä vähän ristiriitasta informaatioo. Kolme tyyppiä kehotti pakkaamaan ihan eri juttuja. Yks sano, et pitäs pakata lämpimiä takkeja ja toinen kuitenki sano, et suurimman osan ajasta pärjää shortseilla ja viimenen oli vähä siltä väliltä. Pakkasin sit vähä sitä sun tätä, mut ihan kunnon talvivaatteet jätin suomeen, koska täällä ei ilma mee koskaan pakkasen puolelle. Kylmin tais olla viime kuussa kun oli +8. 
      Tammikuu oli kaikista kylmin ja siitä kokoajan ollaan menty vaan lämpimään päin. Nyt kun on ollu näitä aurinkoisia kelejä, hostit on ihmetelly suuresti ja sanonu, että tämä on ihan epänormaalia. En halua uskoo siihen, koska kaikki jotka mut tuntee, tietää et oon ihan auringonpalvoja. Oonki ollu auringossa nyt oikeestaan kaiken mahollisen ajan, koska pelkään, et kohta nää kelit loppuu. 
       Outoo on silti, että vaikka ois kuinka lämmin nii joku pitkähihanen on silti aina pidettävä matkassa, koska varjosissa kohissa on välillä tosi kylmä ja tää ilma saattaa muuttua tosi nopeesti. Merituuli on välillä myös aika viilee. Ja jos on yhtään pilvistä, sateenvarjo on pakollinen, ku ei tiiä ikinä millo rupee satamaan. Sääennusteet on aika paikkaansa pitäviä, mut nekin saattaa joskus heitellä. Jos haluaa ihan tarkasti tietää, niin yleensä aamulla näkee vasta sen tarkan ennusteen siitä päivästä, vähä niiku Suomessaki. 
        Aurinkoisina päivinä menen yleensä rannalle, jos oon vapaalla. Jos oon töissä, otan ykkösen ja meen sen kaa leikkipuistoon tai rannalle. Se tykkää leikkiä hiekalla niin paljo, et sen kanssa on helppo kummassa vaan. Yhtenä päivänä, kun aurinko paisto ja mun piti alottaa vasta viideltä, päätin mennä vähä kauemmalle rannalle, koska tiesin, että siellä pelataan lentopalloo. Kävellessä meni reilu puol tuntia. Oisin voinu ottaa myös auton, mut en halunnu olla yhtään sisätiloissa, kun aurinko paisto. Pääsin pelaa rannalla mulle ennestään tuntemattomien tyttöjen kanssa. Oli tosi kiva päivä, kun pelattiin viis tuntia ja kaikki oltiin pelattu ennenki niin saatiin ihan hyvät pelit. 
         Sateisena päivinä yleensä vaan shoppailen, käyn salilla tai sit pysyn ihan vaan kotona ja luen kirjaa. Mulla on nyt kirja nimeltä Me Before You. Mun hm osti sen mulle ja se on tosi hyvä. Ennen ei ois tullu kuuloonkaa lukee enkuks, mut näköjään oon oppinu jotakin, kun välillä ei ees huomaa että ei luekkaan suomee. Joskus kun haluan lukee omaa kieltä, otan mun mantsan kirjan ja luen sitä. Nyt kun se ei oo silleesä pakollista kirjotuksiin lukua niin on ihan kiva lukee maantietoo ja se kiinnostaa jopa minua. Joskus on ihan kiva silti vaan hengähtää. Toivon nyt, et aurinkoisia päiviä riittäis, koska nuo sade/shoppailupäivät on yllättävän kalliita, jos joka viikko niitä tulee. 
Lenkkimaisema

Suomityttöjen kaa rannalla

Tarkeni

Piti ostaa lippis, ettei kokoajan tarvii käyttää aurinkolaseja. Meinas jäädä rusketusrajat!
En tiedä yhtään millasta säätä on luvassa seuraaville kuukausille. Mun tulevat vierailijatkii on jo kyselly vähä, että mitä pitäs pakata. Toivottavasti tää vaan lämpenis ku kesään päin kuitenki mennään. 

Terkuin Tuikku 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti