keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Paketti Suomesta

Mun äiti lähetti Suomesta mulle paketin heti tammikuun alusta. Netistä näki, et se oli täällä päässä tullissa tosi kauan niin luultiin jo että se ei tuu, koska paketissa oli pilaantuvaa tarvaraaki eli ruisleipää. Paketti tuli kummiski viime perjantaina ja olin tosi ilonen. Postimieski oli ilonen, ku näki miten sekasin menin, ku se sano, että tässä ois paketti Suomesta. Äiti kerkes siinä ootellessa jo lähettää kirjekuoressa mulle pari juttua: suklaata, purkkaa ja salmiakkia, kun tosiaa luultiin, et se isompi paketti ei tuu mulle perille. Niiden pitäs tulla siis tällä viikolla. Tää on yhtä juhlaa vaan! 
      Tilasin äitiltä fazerinaa, geishaa, jenkkiä, salmiakkia, buranaa, mun sade takin, yhen topin, suojakalvoja puhelimeen, ruisleipää ja sit semmosia jauhelihakastike pusseja ku ne on nii hyviä. Mulla oli hirmu herkuttelu viikonloppu ja olo kyllä tuntu pitkään siltä, et suklaata on syöty. Vielä jäi onneks toinen fazerina levy seuraavalle karkkipäivälle. 
      Ruisleipä oli jotain uutta, mikä ei mee nii nopeesti pilalle. Vaan yhessä palasessa oli ihan pieni hometäplä, sen heitin pois. Suomessa olisin heittäny koko pussin roskiin, mutta halusin ruisliepää nii paljo, et söin yhen ja laitoin loput pakkaseen. Ei ainakaan siitä yhestä tullu mitään oireita ja haistelin muutenki ne kaikki kolmeen kertaan, et onko pilalla ja ihan normaalille tuoksu. Nyt voin ottaa pakkasesta aina ku tekee mieli ruisleipää. Muille en aio antaa yhtään palasta, ku eivät kuitenkaa tykkää ja menis hukkaan :D 
      Huomenna mulla on vapaa, mutta joku päivä aattelin tehä spagettia ja jauhelihakastiketta koko perheelle, ku nyt niitä pussejaki tuli. Kaikille tiedoks, että osaan tehä myös oikeen jauhelihakastikkeen, mutta tykkään enemmän siitä valmiskastikkeesta.
       Huomenna aattelin mennä keskustaan kattelemaan hotelleja, kun mulle on tulossa tänne vieraita. Pidän ehkä myös mun karkkipäivän, koska sit onki koko viikonloppu töitä, eikä lasten nähen oikeen voi syödä karkkia. Katon varmaan vaan sit illan leffoja ja rentoudun tulevaa varten. Mun hostit lähtee New Yorkiin, joten viikonloppu tulee olemaan vähä erilainen. 
Nyt tätä osaa arvostaa!

Pieniki asia voi tehä tosi iloseks

Mamman lähettämät "salmiakit" öö? 

Voita en säästelly (se on melkein sulaneena tuohon leipään)
Terkuin Tuikku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti