lauantai 6. elokuuta 2016

Lomalla perheen kanssa

Lähettiin reissuun tiistai aamuna kotoa seiskan aikoihin suuntana Boston ja siitä Portland, Maine. Lennettiin San Franciscosta siis Bostoniin ja sieltä sit vuokrattiin auto ja ajettiin pari tuntia ylös pohjoseen. Lentomatkan olin kokonaan ykkösen kanssa. Kuus tuntinen meni yllättävän hyvin, kun katottii lasten ohjelmia, luettii kirjoja, syötiin ja otettiin päikkärit. Oltiin perillä Portlandissa vaille 11 paikallista aikaa illalla. Aikaero siis kolme tuntia. Mun hdn kaveri jätti koko talosa meille käyttöön joten oltiin tiistai-lauantai siellä. 
       Keskiviikkona mentiin aamuks kiertelee paikalliselle kalastuskylälle. Hummeri oli paikallinen herkku, muut söi sitä, mutta minä en oikeen lämmenny ajatukselle niin söin aina jotain muuta. Keskiviikkona käytiin myös vanhassa junamuseossa, jossa päästiin pienelle juna-ajelullekki. Ykkönen rakastaa junia, joten aika meni joutusasti, kun oli kaikkee mielenkiintosta. Illalla isommat lapset meni hostien kanssa pesäpallopeliin, joten mä jäin pienempien kanssa. Laitoin ne nukkuu aikaseen, koska päivä oli pitkä eikä ykkönen ollu ottanu päikkäreitä aikaeron takia. Muut tuli ilta ysin jälkeen ja mä pääsin vihdoin nukkuu.
      Torstai aamulle meille oli vuokrattu vene, jolla päästiin kalastaa/hummeristaa/ravustaa hummereita. Oltii siellä reilu tunti ja vaikka minä en niikää noista hommista välitä, oli kiva nähä, että lapset tykkäs. Käytiin läpi kolme poijua ja saatiin vaan yks täysmittanen hummeri, muut oli liian pieniä. Tän jälkee käytii vähä kiertelee kaupunkia ja sit otettiinki hdn kanssa pienemmät kotiin ja laitettii ykkönen päikkäreille. Määki sain siinä välissä vähä vapaa-aikaa, joten otin tunnin päikkärit. Olin ihan poikki, koska en oikeestaan siihen mennessä ollu saanu yhtään taukoo lapsista, jos öitä ei lasketa.. Iltapäivästä lähettiin hdn kaverin luona käymään. Silläki oli lapsia, joten viihdyttiin siellä muutama tunti. Kotona laitettii lapset suoraa nukkuu. 
        Perjantaina sain nukkua pidempään ja alotin vasta joskus puolen päivän aikaan työt. Laitoin ykkösen nukkuu ja kakkonen sai kattoo elokuvaa samalla ku pelasin kolmosen kanssa pingistä. Muut tuli neljän aikaan kotiin ja sit lähettiin nelosen synttäripäivälliselle. Se täytti jo 14! Ruoka oli hyvää, mutta kerranki sitä oli liian vähä, täällä yleesä joutuu heittää niin paljo ruokaa hukkaan ylisuurien annoskokojen takia. Kotona pelattiin lisää pingistä ja sit rupesinki nukkuu. 
       Tänään lauantaina lähettiin vaille kymmenen pois talosta suuntana New Hampshire. Matkalla nähtiin hmn vanhaa kaveria ja sen perhettä ja sit käytiin keräämässä ite mustikoita! Oli muuten eka kerta ku näin tommosia mustikkapenstaita ja voin kertoo, että oli parhaimpia mustikoita, mitä oon ikinä syöny! Nyt ollaan tämmösellä leirillä/mökkeilyalueella, tarkotus ois olla täällä vielä viikko ja sit lentää takas SF. 
      Huhhuh, ei oo mullekkaa helppoo tää reissaaminen. Tuntuu et oon kokoajan töissä, kun oon noiden kanssa jatkuvasti ja en saa mun aikatauluja, kun ei voi suunnitella tekemisiä oikee etukäteen. Jospa nyt tuolla uudessa paikassa helpottais, ku isovanhemmatki tulee ja lapsilla on enemmän tekemistä kokoajan. Huominen on onneks vapaa ja ajattelin mennä kokeilee sup-lautoja. Aika on kyllä menny silti nopeesti, vaikka välillä oon ollu ihan poikki. 
Mielellään ton matkan menee lentämällä. 

Ykkönen nukku koneessa reilu kaks tuntia! 

Boston 

Ensimmäisen päivän satama kiertelyt 

Koko perhe juna-ajelulla 

Junamuseossa 

Hummereita pyydystämässä

Minä tyydyin istuu penkillä ja vahtii ettei kukaan tipu aidan yli. 

Nelosen synttäripäivällisellä. 

Mustikoita! 
Ps. Nyt oltii tää iltapäivä täällä leirillä niin ekat kommentit: RUOKA ON TAIVAALISTA ja kaikkee kivaa tekemistä on kokoajan. 

Terkuin Tuikku 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti