sunnuntai 7. elokuuta 2016

Rockywold-Deephaven Camps, päivä 1


Tänään oli siis mun vapaapäivä. Heräsin 8.15 ja ihmettelin, etten ollu kuullu kelloa (8:00), mitä soitetaan joka ruoka-ajan merkiks. Mulla oli kyllä korvatulpat, koska kakkonen kuorsas viereisessä huoneessa, mutta silti se kello on tosi kovaääninen ja ihan tossa vieressä. Meidän mökin nimi onkii muuten belltower, täällä on söpösti eri nimet kaikilla mökeillä. 
      Aamusta letitin nelosen hiukset ja makoilin vähä aikaa. Kun olin tarpeeks virkee, lähin sup-lautailee. Siellä sattuki yks hauska juttu, ku otin semmosen laudan vaan siitä meidän laiturin vierestä maasta (jokaisella mökillä siis oma laituri) ja lähin melomaan. Pääsin joku sata metriä ja tuntu tosi haastavalta se homma. Kohta joku mies meloo vauhilla mun perään ja sit sanoo, että anteeks mut tuo on mun lauta. Tottakai luulin, että se on se lauta millä mun pitäs mennä, ku se oli meidän laiturin vieressä ja en tunnistanu meidän laiturilla olevaa kajaakkisydeemiä sup-laudaks. No hän sit selitti, että se millä meloin on ammattilaisten lauta ja kallis semmonen ja että  voi antaa sen helpomman laudan mulle, joka on myös siis hänen oma. Vaihettiin lautoja ja palautin sen helpommanki laudan takas ja sain selville, että se mun sup-lauta oli ollu kokoajan siinä meidän laiturilla oottamassa. Pyytelin anteeks siltä mieheltä kokoajan ja se oli onneks tosi kiva ja sanoki, että saan käyttää sitä helpompaa lautaa aina ku hauluan. Otin sit kuitenki meille vuokratun laudan ja itseasiassa menin sit istualteen, koska suppailu sattu mun jalkapohjiin hulluna. Meloin noin tunnin, kun kävin jollaki kirkkosaarella, rusketuinki kivasti. 
        Kun tulin takas, makoilin vaa auringossa ja sit oliki lounasaika. Ruoka oli taas ihanaa! Ruuan jälkee puhuin yli kaks tuntia puhelimessa ensi äitille ja sit poikaystävälle. Joku mun hosteista aina meni ohi ja kattovat aina ku kokoajan oon puhelimessa. Yritin myöhemmin kyllä selittää, että puhuin kahelle eri ihmiselle.  
        Puheluiden jälkee menin vielä uimaan 20 minuutiks ja sit oli taas aika syödä. Nyt ootan mun yhtä kaveria, joka on täällä töissä ja joka lupas hakee mut töiden jälkee sen kaa viettää aikaa. Se on 24v tyttö Venäjältä ja kummallisin juttu oli, että se osas laulaa sitä Lohtu biisiä suomeks vaikka kuinka paljo. Siis ei tulis mieleenkää, että joku osais laulaa just sen biisin randomisti! 
          Tykkään tästä paikasta tosi paljo, kattoo sit huomenna tykkäänkö vielä ku joudun takas töihin. Huomenna on vaan onneks 9-12 ja 7-9 työvuorot, eli päivällä kerkeen tehä omia juttuja. Tää paikka muistuttaa Suomee tosi paljo, kun lämpötila on aikalailla sama ku Suomessa kesällä ja sit ku täällä on toi järvi ja sit vielä näitä mökkejä. Mukava ku ovet pystyy jättää auki, vaikka puhelimet yms on pöydillä, koska täällä on vaan luotettavia ihmisiä, joilla on jäsenyys tänne paikkaan. Kaikki täällä tervehtii toisia ja on mukavia toisille niiku tosta aamusen miehenki käytöksestä huomas, et ei yhtää suuttunu vaikka otin vahingossa sen laudan. Itseasiassa se käveli mua vastaan äsken ja tervehti, sanoin terve ja tokasin, että tällä kertaa kävelen, enkä oo varastamassa sun lautaa. Se vaan sano, että saan varastaa sen millon vaan, ihana :D
Mun ja nelosen huoneen katossa seurana meille söpö kauris<3

Mökin takapiha

Etupiha

Masu täynnä nukkumaan 

Vielä yks mustikanpoiminta kuva eiliseltä! 
Terkuin Tuikku 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti